Domů > Organizace > EPA mezinárodně

EPA mezinárodně

V Budkovicích jsem se zmínil o tom, že se na mezinárodním poli kolem EPA/ESA něco děje. Níže přikládám celý text mailu, který jsem dostal od „nejvyššího“ šéfa ACES Rainera Handta (1.IC … „první mezinárodní kontakt“). Většina z vás zřejmě o ACES a dění kolem něj nemá ani tušení, každopádně z celého textu se EPA týká jen malá část. Stručně řečeno nápad či rozhodnutí zda EPA začlenit do organizace ACES a dále snaha o ustavení jednotných mezinárodních pravidel. Zatím vše nechávám bez komentáře.

Hello Aces Headquarter letter, 14.October 2014
Now it is time to begin with a work plan to make some changes in different  tasks.
  1. One big task is to update our regulations into a new version. Theses updates I want to work out with  the NC´s. When it is ready, we give it into a voting for all active ACES pilots. The pilots must decide in a general vote if we work with the new regulations or not. This task is urgent since several years, but is a lot of work and other tasks are always more important. The target is a short (as possible) description of international coordination, one part of basic contest rules and one optional part with decorations. I need your response to make less work for the trash can.
  2. The second big task is to implement  the WWI game official into ACES regulations.
  3. In Spitzerberg, we had a lot of discussions about the reading of WWI rules and to waste no time, we have to decide about a updated international  WWI Rule document. The target is a save situation at the next WASG in 2016. And with an international accepted WWI rule we can make WWI Euro Cups. When we all use the same rule WWI rule document, we can begin in 2015 with WWI Euro Cups
  4. EPA and ESA NC have to consult each other if they want  to be integrated also in ACES.  Send me your decisions, after your contacts.
  5. Send me your proposals for the post “international HAC”
  6. This harvest we have to vote about the 2. IC again. Martin Elmberg made this job the last years. I hope he makes it the next  years again. If you have additional candidate for this job, send it to me.
  7. Take the newest NC contact list. If you have changes, send these changes to me.
  8. I got no inputs for WWII rule changes, we have no voting about some changes. J
Workplan harvest 2014
My tasks: Oktober 2014
  1. Send this letter to ACES HQ
  2. send you in the next day’s first questions to NC for regulations update. Step by step
  3. send you in the next day’s proposals for new international WWI rules to the WWI NC. Step by step
Your Tasks, as soon as possible:
NC task:
  1. Send me contact person name for regulation update. ( I need minimum one person of every ACES region, in the first time not every NC must be waste time for it. 5-7 active persons makes the work faster. It is not the decision, it is actual the preparation work.
  2. If you gets a mail with an link, take some minutes and answer
  3. Send me proposals for int. HAC 2014 until the 09.11.2014
  4. Collect your pilot mail addresses and write them into a list or direct into CoRe-pilot , be prepared for voting’s in November.
 
WWI NC:
  1. Read the draft of new international WWI rules.
  2. https://www.dropbox.com/sh/b97gqz212m8l04a/AADKWnPSXpkn7vneVQVnPeC7a/05-ACES%20rules/02-WWI%20rule%20actual/2015%20ACES%20WWI%20rule%20change/WWI_rules_2015_En_V2014-09-29%20draft%20inside%20old%20text%20from%20WASG%20Finnland.doc?dl=0
  3. This WWI draft document based on actual WWII rules with several paragraphs of special WW §I. It is changed in some parts. It must be, after the WASG, to clear the differences.
  4. Read it and in the next days I ask you, what is ok, and what can or must be changed.
  5. I think, that we discuss several points.
  6. At the end we make a voting about the document .
 
EPA /ESA NC:
  1. Please send me your different § according  to actual WWII rules, it can be in a list or short words.
  2. Do you want to be official part of ACES? Find it out in your nation.
  3. Discuss possibilities for united rules, send me copies.
 
Greeting from Germany
Rainer Handt
  1. IC

 

1 hvězdička2 hvězdičky3 hvězdičky4 hvězdičky5 hvězdiček (Ještě nehodnoceno)
Loading...Loading...

Categories: Organizace
  1. Robert
    09.11.2014 na 16:38 | #1

    Jestli jsem to dobře pochopil, tak po nás chtějí poslat naše pravidla. Pak by se o nich diskutovalo. K otázce vstupu pod ACES, byla by škoda kdybychom se uzavřeli do ulity před ostatními státy. Určitě máme největší základnu na světě. A mohli by jsme udávat směr v této kategorii. Organizuji na příští rok Mistrovství Evropy. Pokud nemáme lidi, kteří by měli chuť a možnosti řídit EPA Combat na mezinárodní úrovni, tak by jsme se mohli přidat do sdružení, které už je a nějak funguje. Určitě to není tak, že nás ACES schlamstne. Asi to bude dál EPA combat jen budeme sdružení pod ACES. A budeme mít možnost mluvit do pravidel. Na You tube jsem viděl videa ze závodů EPA combatu z Chorvatska a ze Slovinska. Teď vzniká nová skupina EPA v Nitře na Slovensku. Byli u mě doma a opravdu jsou do toho zapálení. Pak když se dostaneme do kontaktu s kombaťáky z těchto zemí, třeba i přes ACES, pak by to Mistrovství Evropy mělo daleko větší váhu. To byla také moje myšlenka, proč uspořádat tuto velkou soutěž. Sjednocení pravidel. Určitě by stálo za to jim napsat, že naše pravidla se vyvíjejí už mnoho let a máme spoustu pilotů, co to u nás létá a je to vyzkoušené. To samozřejmě ale obnáší, aby se u nás obnovila rada EPA combatu. Jsou tam lidé, kteří několik let EPU nelétají. Ti by se měli podílet na změnách v pravidlech, aby nevznikla situace, jaká byla letos. Udělali se snadnější podmínky pro sek vrtulí. Poté, co bylo seků jak (nasráno) tak se postupně zase zpřísňovaly. Nejsnadnější řešení je udělat členy rady velitelé skvadron. A ti by hlasovali o změnách v pravidlech. Chtělo by to určitě rychlé jednání. Jen je škoda, že tento meil byl poslán 14.října a na web se dostal až teď.
    Robert Ondříšek

  2. PAD
    09.11.2014 na 17:01 | #2

    Roberte, buď v klidu, nic se neprošvihlo. Já bych byl v tom optimismu opatrnější :) Ale v zásadě jsem rozhodně pro sjednocení pravidel.

  3. Robert
    09.11.2014 na 19:26 | #3

    @PAD
    Bylo by dobré kdybys napsal v jakém optimismu mám být opatrnější. Já jsem napsal můj názor.

  4. zbek
    23.11.2014 na 19:48 | #4

    Mám dotaz mění se pro nás něco když se EPA začlení do organizace ACES ? Co to obnáší ?
    Ustavení jednotných mezinárodních pravidel je určitě zajímavé a možnost se k nim vyjádřit v začátku k nezaplacení . Rada EPA combatu u nás už několik let nefunguje tak možná znovu začne pracovat .

  5. PAD
    24.11.2014 na 16:54 | #5

    Já nevím, pošlu Rainerovi nějaké zásady přes které u nás vlak nejede a uvidíme co z něj vyleze.

  6. Robert
    24.11.2014 na 23:51 | #6

    @PAD
    Mě by ty zásady taky zajímaly. A už tu několikrát zaznělo že by se k životu měla brobudit rada EPA combatu. Když si otevřu pravidla tak je hned ze začátku napsané “ Pravidla jsou sestavena a šířena Radou EPA složenou z velitelů aktivních letek (skvadron) a není možné je měnit bez jejího písemného souhlasu. Pravidla mohou být bez omezení rozšiřována a překládána do národních jazyků.“

  7. Robert
    25.11.2014 na 00:05 | #7

    @Robert
    Ono to není bezdůvodné. Snažím se v létě pořádat mistrovsví Evropy. Zatím se mě to daří. Dal jsem do toho dost času, energie atd. Teď se něco pošle Rainerovi a já to budu pořádat podle pravidel, které jsou těď platná(to znamená která jsou na našem webu, protože je rada nezměnila). Pak budu čelit nedorozuměním od zahraničních pilotů, že nejsme schopni se domluvit ani u nás a pořádáme takovou akci. Jen upozorňuji že na webových stránkách které se připravují budou tyto pravidla.

  8. PAD
    25.11.2014 na 08:11 | #8

    Tak trochu chápu Roberte tvé „obavy“. Diskuze o mezinárodní podobě EPA/ESA pravidel je v zárodku takže já zatím razím ideu, že u nás se bude létat podle našich pravidel protože ať už budou mezinárodní pravidla jakákoli pochybuji, že se stihnou vymyslet, napsat a schválit tak aby se podle toho dala ta naše akce uspořádat resp. tak aby soutěžící byli schopni podle nich postavit modely.
    Celou tu diskuzi o mezinárodních pravidlech (a je to dobře) zřejmě vyvolal Rainer Handt což je taková známá postavička ACES světa. ACES má pod palcem už několik let a já s některými jeho kroky nesouhlasím, na druhou stranu ACES nějak funguje a tak to asi dělá dobře. Nebezpečí, které ale v tomhle člověku vidím je skutečnost, že on už nepracuje, jezdí po evropě po soutěžích ACES a má celkem dost času se tomuto koníčku věnovat a jak ho tak poslední roky sleduji tak má i čas vymýšlet spoustu věcí, které vymýšlí snad aby si vyplnil čas :) Toť můj dojem. Takže já se obávám, že se můžeme dočkat různých věcí, které se nám také nemusí líbit.
    Jedna z jeho aktuálních snah je udělat jedna společná pravidla pro všechny kombatové kategorie. Ano, spousta věcí je v těchto kategoriích společná, ale velká část je jich totálně odlišná a já už vidím jak bude nějaký nabubřelý dokument ze kterého si ten, kdo bude létat třeba jen EPA bude muset vyzobávat informace co se ho vlastně týká. Nedej bože, že bude potřeba kus textu v tom dokumentu změnit.
    Samozřejmě organizace spravující národní pravidla bude fungovat tak, že na úrovni států mohou vznikat připomínky, ty se pak projednají na mezinárodní úrovni a dle hlasování se schválí či neschválí.
    Možná to vidím jen moc černě :)
    Je toho více, ukončím tenhle dlouhý text větou, kterou jsem napsal na začátku … celé to teprve vzniká takže uvidíme.

  9. Karel V.
    25.11.2014 na 11:27 | #9

    @PAD
    Mě by ty zásady taky zajímaly.

  10. 25.11.2014 na 12:25 | #10

    Tak velmi orientačně – několik bodů, které jsou podle mne a Sopti důležité a které bychom rádi dostali do mezinárodních pravidel:
    – baterie LiPol max 3s1300mAh, pokud se objeví nové typy baterií, kapacita a napětí se může změnit (až bude dostupný malý jaderný reaktor bude to bezpochyby krapet jinak)
    – shodnost modelu se vzorem s odchylkou 2cm při zachování proporcí (pokud má trup předlohy průřez kruhu tak i model by měl mít průřez kruhový a ne výrazně elipsovitý)
    – povinná shoda modelu se vzorem ve zbarvení … tady bych to viděl tak, že drobná grafika, která nebyla na předloze by byla tolerována, jedná se mi třeba o pořadové číslo modelu, napsané vlastní jméno na modelu … prostě model by měl mít nějaké hlavní zbarvení přibližně podobné vzoru a imatrikulační znaky dle vzoru
    – trup a křídlo z pěnového materiálu (EPP, polystyren, ….), ostatní díly z čehokoli
    – zákaz potahu a plošného tmelení částí modelu
    – skelná páska na náběžkách může být, šíře max 25mm (šíře pásky, ne polepení náběžky v šířce 25mm), páska pouze v jedné vrstvě
    – může být smirek na náběžkách v proužku šíře max 6mm (ty 3mm se fakt blbě ohýbají), opět platí že 6mm je šířka proužku, nikoli šířka polepení na náběžce (prostě se ten proužek š. 6mm musí přes náběžku přehnout), proužek nemusí být po celém rozpětí křídla a nemusí být vcelku
    – sek při killu neplatí (k diskuzi je, zda kill znamená i to, že se někdo srazí a upadne mu jen vrtule a řiditelně přistane? já bych to viděl tak, že kill je, když se model některého z účastníků srážky neřiditelně zřítí na zem, ale to v tuto chvíli není až tak důležité)
    – sek ve vrtuli je k diskuzi jak hodnotit, dobře to řekl Milan … pokud pilot sekne a rozhodčí si není jist musí pilot rozhodčímu sek namotaný ve vrtuli ukázat, nejlépe přistát, a stuhu vymotat
    – povinné helmy (já bych je viděl povinně od chvíle kdy pilot vstoupí do prostoru pro přípravu modelu a soutěžní let, dneska to máme jen pokud pilot překročí pilotní linii a jde si pro model)
    – pokud model přistane (spadne) může si pro něj pilot nebo jeho pomocník dojít bez ohledu na to kam přistál (spadl)
    – soutěžní let trvá 7 minut

    Omáčku kolem jako že předloha modelu musela létat v letech 1939-45 apod. v tuto chvíli neřeším.

  11. 25.11.2014 na 17:20 | #11

    Přátelé, tak konečně první výstup, který má dopad na tu naší evropskou akci. Nechtějte po mě překlad, snad si s tím poradíte.

    Text, který jsem poslal Rainerovi (který je nyní prozatímní koordinátor všech snah v rámci kombatu) spolu ještě s dalšími podněty a poznámkami, viz výše. Tahle moje věta byla na konci mailu a měla vyjádřit mé obavy aby se pravidla epa nezvrhla v něco totálně odlišného než dnes létáme.
    RAINER, WHAT I WANT TO SAY. WE FLY EPA IN CZ LONG LONG TIME, MAY BE LONGEST OF ALL SO I THINK OUR RULES ARE VERY SOPHISTICATED AND A LOT OF NATIONS TOOK OUR RULES WHEN THEY MAKES THEIR OWN RULES. I´M AFRAID ABOUT BIG CHANGES IN RULES FROM NATIONS WHERE EPA FLYING HAS NOT LONG HISTORY AND WHERE THERE IS ONLY FEW CONTEST DURING THE YEAR. WE ORGANIZE EUROPEAN CONTEST NEXT YEAR, IT WILL BE DURING SUMMER HOLIDAYS AND RULES ON THIS CONTEST WILL BE BY US (POINTS OF MAIN PRINCIPLES I WROTE TO YOU). SO I THINK IT IS OK WHEN I WANT TO KEEP OUR PRINCIPLES ON THE INTERNATIONAL FIELD.

    Odpověď: Pavel, I know that you have the most experiences. This process to make one new regulation or new international basic rule needs time.
    EPA rules are not my primary playground, discuss it better with Ewald Harms.
    I try to create the international paperwork, not the rule-specific details.

    To make a European EPA Championship we all need the following steps.
    1. You send invitation to all nations with the days of this contest. (This must be done before the 31.12.2014)
    2. The location can be fixed later.
    3. You sends us a document with the basic points of the EPA rules to models and performance (perhaps exact your rules today) It is necessary to have a clear description, what model/engine/accu/propeller/material/dimension is ok. (best is before the 31.12.2014)
    4. In your first invitation, we need no info with all details. These next information’s can be send by info letters. At the end of application time, this document must be ready.
    5. One point of my discussion in Poland with ESA NC was the flight time. In my personal view, we shall stay in 7 min fight time, it is one of my “general contest rule” in aircombat. Not different clocks in every . And more flight time is less power per minute. They are now much faster as 2-3 years ago.

    On such an event, it is a good situation to discuss with the pilots about the last steps into an international rule document.

  12. zbek
    25.11.2014 na 19:36 | #12

    Jejda to se to pěkně rozběhlo

  13. zbek
    25.11.2014 na 19:43 | #13

    Když už jsme u těch pravidel , jaký je názor na pořadové čísla na směrovce vadí nebo nevadí ?

  14. Karel V.
    25.11.2014 na 20:47 | #14

    @PAD
    Díky za informace o dění na mezinárodním poli a tvé komunikaci s Reinerem. Určitě to všichni piloti EPA ocení.

  15. PAD
    25.11.2014 na 23:00 | #15

    Zbekovi: Co se drobného značení letadel týče já bych byl benevolentní, takže pořadová čísla a třeba jméno pilota ať na modelu je, ale pokud je letadlo zeleno-hnědé flekaté shora a modré zdola a létalo za anglii tak by tak měl vypadat i model vč. výsostných znaků.

  16. PAD
    25.11.2014 na 23:01 | #16

    Karlovi: Zatím je to pohoda, jen je potřeba se prolouskat Rainerovo německou angličtinou a pak reagovat mojí čingličtinou :)
    Budu vás muset všechny nabouchat do CoRe, ACESáci vědí. Ach jo :)

  17. KarelV.
    26.11.2014 na 14:31 | #17

    @PAD
    Ti co byli v polsku, už v Core jsou. Tak u nich stačí jen doplňovat výsledky. Když mně dáš přístup, pomůžu.

  18. Robert
    26.11.2014 na 16:20 | #18

    Faj že se to rozběhlo.S těma připominkama souhlasim. S Petrem Starkem jsme domluveni na vypracování webovek na mistrovství. Už se na nich pracuje. Tak je v blízké době můžem zveřejnit a poslat do světa.
    A co ta rada EPA combatu?!!!!!!!!!

  19. PAD
    26.11.2014 na 16:48 | #19

    CoRe … já právě žádný přístup nikam nemám :)

  20. PAD
    26.11.2014 na 16:49 | #20

    @Robert jo jo, navrhuji adresu ESCG2014…. aneb european small combat games :)

  21. Karel V.
    26.11.2014 na 18:46 | #21

    @PAD
    Myslím, že Martin Musiolek přístup má, tak se ho zeptám.
    @Robert jo jo, navrhuji adresu ESCG2014…. aneb european small combat games :) nebo EKCG – Kindr combat 😀

  22. PAD
    26.11.2014 na 22:52 | #22

    … nebo KFC …. kinder free combat :)
    Rainer se nabídl, že by nás do CoRe nabouchal, asi netuší do čeho se pouští :), ale raději bych aby to udělal někdo náš, takže zkus v tom s Martinem dát řeč

  23. Robert
    27.11.2014 na 13:25 | #23

    Petr už nějakou adresu zaregistroval.Měla by to být .nějaká zkratka European sampion EPA/ESA.Říkal mi ji když jsem řídil tak jsem si ji nepoznamenal.

  24. PetrS
    27.11.2014 na 13:41 | #24

    Tak jste mě tak zmátli, že jsem zaregistroval ESCG2014 :) Tak zaregistruju ještě ESCG2015 :) :)

  25. Kristýna
    28.11.2014 na 15:59 | #25

    A co já, Péťo…

  26. Petr Hakl
    30.11.2014 na 19:55 | #26

    Pro vstup do ACES CoRe je třeba ustanovit datamastera. tj. někoho, kdo bude zajišťovat veškeré zápisy do ACES Core pro EPA. Pro ACES je to Martin Musiolek, pro EPA to vzhledem k Vašemu počtu asi dělat chtít nebude. Vyberte někoho spolehlivého, kdo to bude dělat, pošlete mi jméno, s Rainerem to zařídím.
    Do CoRe ale bude mít přístup jen datamaster. Nikdo jiný. Je to z důvodu ochrany CoRe a opatření přijaté po incidentu z minulosti.

  27. 30.11.2014 na 22:14 | #27

    Karel se hlásil. Co Karle, budeš datamaster pro EPA?

  28. Karel V.
    01.12.2014 na 12:45 | #28

    @PAD
    Psal jsem jenom, že bych pomohl :-). Já to tedy beru šéfe! 😀

  29. zbek
    03.12.2014 na 19:44 | #29

    Děkujeme
    Karle

  30. PAD
    03.12.2014 na 23:14 | #30

    Tak se prosím spoj s Petrem Haklem jako že ses nominoval a Rainer pošle přihlašovací údaje, buď mě, nebo Petrovi.

  1. Žádné zpětné odkazy
 
'